Missie Scholengroep OPRON

Scholengroep OPRON staat voor gewoon h❤rtstikke goed onderwijs.

Hieronder verstaan wij kwalitatief goed openbaar onderwijs op basis van onze kernwaarden

vertrouwen, verbinding en verantwoordelijkheid.

Elk kind telt mee ongeacht afkomst, cultuur of geloofsovertuiging. Binnen onze scholen stellen we kinderen in staat hun eigen talenten en persoonlijkheid te ontdekken en benutten. Wij respecteren elkaar, zijn in contact met ouders en participeren in onze samenleving. Wij waarderen onze medewerkers die iedere dag weer de verantwoordelijkheid nemen het beste uit leerlingen, collega’s en zichzelf te halen.

Visie Scholengroep OPRON

We werken vanuit onze kernwaarden vertrouwen, verbinding en verantwoordelijkheid.

Deze kernwaarden bieden samen met onze kernambities kansrijk, wendbaar en doelgericht richting en ruimte om op grond van vrijheid, gelijkwaardigheid, solidariteit en ontmoeting gewoon h❤rt-stikke goed onderwijs te maken.

Verbinden gaat over samenwerken. Intern als medewerkers en als scholen en extern met partners in onze omgeving. Verbinding vinden wij voorwaardelijk voor goed onderwijs. Verbinding stelt ons namelijk beter in staat om onze mensen en middelen efficiënt in te zetten, om expertise te delen en om van en met elkaar te leren.

Vanuit vertrouwen geven we de ruimte om beslissingen te nemen, is er ruimte voor eigen identiteit en werken we aan eigenaarschap van leerlingen en medewerkers. Vertrouwen heeft voor ons ook te maken met betrokkenheid, aandacht hebben voor elkaar en open en duidelijke communicatie.

Vanuit eigenaarschap en betrokkenheid werken we samen aan de doelen van Scholengroep OPRON. Samen zijn we verantwoordelijk voor het slagen daarvan. Dit geldt voor leerlingen, ouders en medewerkers.

Een voorwaarde voor het gezamenlijk kunnen dragen van deze verantwoordelijkheid is een professionele cultuur en samen zorgen voor verbinding. Een cultuur waarin het gedrag van alle betrokkenen ervoor zorgt dat we de doelen die we gesteld hebben behalen en iedereen een gevoel van welbevinden ervaart.

Vanuit vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid werken we samen aan de ontwikkeling van onze leerlingen, van onszelf en van Scholengroep OPRON.