maandag 29 april
Meivakantie
zaterdag 11 mei 08:00
Oud papier
odab Westerschool haalt elke tweede zaterdag van de maand oud papier op in Wildervank (tot de 36e laan). De opbrengst komt geheel te goede aan de school.
maandag 13 mei
vrijdag 07 juni
Start thema 9 KiVa
KiVa is een preventief, schoolbreed programma gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. KiVa zet in op positieve groepsvorming en stimuleert de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarmee worden de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat op school verbeterd. Binnen KiVa ligt de nadruk op de groep als geheel en dus niet op specifieke individuen. Ons motto luidt dan ook: Samen maken we er een fijne school van! We wisselen KiVa-lessen af met daltonkringen.
dinsdag 14 mei 19:00
MR-vergadering
Op praktisch elke school in Nederland zijn ouders actief. Ze helpen in de les, praten mee over het beleid van de school of organiseren allerlei activiteiten. Iedere school heeft verplicht een medezeggenschapsraad. Zo ook op onze school, waar de MR overlegt met de directie en het schoolbestuur over belangrijke schoolzaken, zoals verbeteringen in het onderwijs, het vaststellen van vakanties en vrije dagen, de keuze van een lesmethode, fuseren met een andere school, formatieve- en personeelsaangelegenheden en de manier waarop men ouders wil laten meehelpen in het onderwijs en bij andere activiteiten.
dinsdag 14 mei 20:00
OR-vergadering
De ouderraad vergadert dit school 7 keer, waarbij ze activiteiten voor onze kinderen bedenken, voorbereiden en evalueren.
vrijdag 17 mei
Bezoek kam Westerbork groepen 8
8A 8B
maandag 20 mei
Pinkstermaandag
woensdag 22 mei 09:00
Tech for Fun groep 8A
In de nabije toekomst zal er een groot tekort zijn aan technisch onderlegde vakmensen, op elk niveau. Daarom stimuleren we de liefde voor techniek bij onze huidige leerlingen én bij toekomstige leerlingen. Basisscholen in Veendam en omgeving kunnen meedoen aan Techforfun, het techniek-stimuleringsproject van Winkler Prins, basisscholen, de gemeente en het bedrijfsleven in onze regio. Leerlingen uit groepen 6, 7 en 8 bereiden met hun eigen leerkracht in hun eigen klas de technieklessen voor, en ronden deze af met een project op Winkler Prins. Ze worden hierbij geholpen door een team van kundige, enthousiaste vrijwilligers. Ook het bedrijfsleven helpt, door Techforfun financieel te steunen, materialen te leveren of kennis ter beschikking te stellen.
8A
vrijdag 24 mei
Spelletjescircuit groepen 3-4
Sportactiviteit, georganiseerd door de vaksectie gymnastiek Veendam.
vrijdag 24 mei 09:00
Tech for Fun groep 8B